29.10.10

Тия във властта са се самозабравили тотално!!!

Хора! На мен наистина ми писна да ме управляват ТОТАЛНИ некадърници, лъжци, крадци и даже убийци! И не става дума само за управляващите от ГЕРБ. Става дума за АБСОЛЮТНО ЦЯЛАТА политическа класа в Българтия. Просто ми ПИСНА!
.
Тези хора съвсем са се самозабравили!!! Играят си с парите и дори с животите на всички останали в тази страна, сякаш става дума за някаква лична тяхна собственост, за някаква детска игричка или, хайде, за някакъв покер! Разиграват си парите от данъците на всички ни, парите на категорийните работници, играят си с пенсионната ни възраст, както си пожелаят и без да се допитват по никакъв начин до всички нас - до тези, чиито пари и съдби разиграват, чрез грабителските си, основани в чужбина, схеми. Това трябва да спре НА ВСЯКА ЦЕНА и то - ВЕДНАГА! Иначе, в някой "хубав", при това не много далечен бъдещ момент, всички ще осъмнем с права и доходи, по-нищожни и от тези по комунистическо време! (Не са един и двама хората днес, които считат, че по времето на БКП са живели в пъти по-уредено и спокойно, при сравнение с живота в днешната "демокрация". А нали "демокрацията" у нас дойде, уж за да се увеличали правата ни, а животът ни да станел по-добър в сравнение с този през комунистическите времена?! Вместо това, реално става точно обратното!)
.
Ясен за всеки непредубеден човек е фактът, че от така наречените "демократични" промени през 1989 година-та до днес включително, начело на държавната власт у нас не е заставала НИТО ЕДНА политическа сила, която да не обслужва разнообразни частни интереси (български и чужди) за сметка на обществените интереси като цяло и за сметка на националния, българския интерес (икономически, политически и всякакъв друг). Отскоро започнах да наричам това частно и манипулиращо чрез властта образувание БЪЛГАРСКАТА ОЛИГАРХИЯ. Давам на този феномен определение в единствено число, защото става дума за един и същи подход на действие, макар да иде реч за сложна съвкупност от множество частни и ограничено-кръгови интереси. Интереси, които по разнообразни причини действат съвместно и единно в голям брой случаи. Тези повече или по-малко малобройни групи се съревновават помежду си чрез това, хората на коя от тях държат властта в съответния момент, но губещите в някой момент не се нахвърлят да извадят на публичен показ най-кирливите ризи на съперниците им. Тези структури са много дисциплинирани в укриването си една-друга, защото още със самото им основаване са били наясно, че техния най-кръвен враг е обективния обществен интерес.
.
Ясно се вижда, че до днес включително държавата ни се управлява от безскрупулни национални предатели и откровени крадци и убийци, които считат, че за предателствата си трябва да си плащат (на самите себе си) щедро от общите ни данъци. Това са тежки оценки и упреци, които не могат да се отправят и приемат просто ей-така. По тази причина планирам да напиша с времето поредица от материали, с които да се опитам да докажа изложените току-що мои твърдения най-безусловно. И бих започнал тази следваща поредица с квази(псевдо)-икономическите неолиберални теории и с техния най-главен инструмент - така наречения Вашингтонски консенсус. Същия, който много стриктно в своята политика следват международните финансови институции като Международния валутен фонд (МВФ) и Световната банка, пък и национални институции като Министерството на финансите на САЩ, че и всички така наречени "посткомунистически" управления в България, включително и борисовото (има си хас, последното да пропусне!).
.
Неолибералната икономическа политика и неолибералната икономическа и политическа философия, които се подкрепят и финансират главно от свръх-богатите (не само свръх-богатите институции, но и свръх-богатите индивиди по света), най-логично, обслужват крайно-тесни итереси на икономическа доминация над света. Последното, също най-логично, няма как да не става за сметка на либерализацията на потреблението и на либерализацията на властта, тоест - за сметка на пазарната икономика и на демокрацията. И действително! Виждаме, как по цял свят, включително и в България, управляващите неотклонно и упорито лишават собствените си населения от най-същностни (социални, пенсионни и всякакви други, които бихме могли да се сетим) права.
.
Какъв е изходът от всичко това? Изходите (възможностите за развитие от актуалното състояние на нещата-нататък) са два. При първия, по-вероятния, всичко ще си продължи в досегашната посока - по-бързо или по-бавно, но във всички случаи трайно обезправяване на огромното мнозинство от населението (не само на българското, но и на глобалното), в полза на едно малобройно, тотално самозабравило се малцинство. Децата на мнозинството от нас ги чака непознато в досегашната история робство. Робия, по-грозна и от тази по времето на комунизма. При това ново, пост-студеновоенно и пост-комунистическо робство, отказът от лични права при повечето граждани ще бъде манипулиран и полу-доброволен. Там пък, където не е повече или по-малко доброволен - ще бъде насилствен. Например, да не забравяме все още актуалните планове на управляващите в България, да вкарват в затвора хора с големи задължения към здравния осигурителен институт. Плановете им да се търси наказателно преследване, дори когато става дума за трайно-безработни. Много ясно, че безработен няма откъде да намери пари за плащането на здравни вноски (освен ако не тръгне да краде, за да си плаща!). И е още по-ясно, че е престъпление държавата да начислява здравни вноски на хора, които официално не ходят на работа. (Ако има хора, които ходят на работа, но официално се представят за безработни - за разкриването им си има специализирани органи, на които им се плащат заплати да разкрият измамниците и след разкриването, злоупотребилите да си понесат последствията.)
.
Другият изход е в реформа. Много правилно, навсякъде в днешното публично пространство се говори за реформи. Но умишлено се изкривява темата, какви са действителните реформи, които трябва да се направят. А нужните действителни реформи са само едни. Това са ПОЛИТИЧЕСКИТЕ РЕФОРМИ! От много време насам е най-видимо, че са крайно-нужни реформи на политичското устройство на държавата (неизбежно - чрез Велико Народно Събрание), в посока към максимална мажоритарност на избора на всеки отделен депутат ("народен" представител) и в посока към по-стриктно съобразяване от страна на политиците с волята на общественото мнозинство. Казано по-просто - нужни са политически реформи към по-реална демокрация.
.
Естествено, тук не иде реч за популистките, дори измамни изпълнения на Яне Янев от РЗС и на яневия ментор зад кулисите - Алексей Петров-"Трактора". Нужна е не поредната фалшива промяна, каквато биха представлявали янево-тракторовите глупости. Това би било поредното преливане от пусто в празно, което наблюдаваме през времето на цялата фалшива "демокрация" до момента. Както вече споменах по-горе - нужна е промяна към РЕАЛНА ДЕМОКРАЦИЯ! Нужна е възможно най-пълна мажоритарност на избора (сегашната пропорционална и/или смесена система е най-видим провал и не работи демократично). Нужна е и ефективна възможност обществото да премахва своевременно от властта всеки негов управник, който успее да излъже мнозинството на самите избори, но след влизането си в кабинетите на властта, веднага или по-късно, същият този мошеник-политикан да започне да прави всичко, което си пожелае и напук на обществените желания и интереси. Точно, както са постъпвали и продължават да постъпват всички управляващи в България без изключение. Също, както се изгаври с французите Саркози и така нататък, и така нататък... Могат да бъдат дадени буквално безбройни примери в тази посока.
.
Промяната на обществено-политическите отношения, предоставянето на повече възможности у обществото за контрол над действията и бездействията на политическата му класа, неизбежно преминава през конституционни промени (тоест - през свикването на Велико Народно Събрание). Няма как да се мине без промяна на основния закон на страната. Част от промените на Конституцията на Република България биха могли да имат следния вид:
.
Член 4. Алинея 3. На никое човешко същество и по никакви причини не могат да се налагат смъртна присъда и смъртно наказание.
.
Член 4. Алинея 4. Република България гарантира неприкосновеността и свободата на човешките мисли, на човешките чувства и на човешкия дух.
.
Член 4. Алинея 5. Република България участва в изграждането и развитието на Европейския съюз.
.
Член 10. Алинея 1. Изборите, националните и местните референдуми се произвеждат въз основа на общо, равно и пряко избирателно право с тайно гласуване.
.
Член 10. Алинея 2. Изборите в България са мажоритарни.
.
Член 31. Алинея 7. Предумишлени убийства, престъпления против мира и човечеството се наказват с доживотно наказание без право на замяна и без възможност за условна присъда. Тяхното наказателно преследване и изпълнението на наказанието не се погасяват по давност.
.
Член 63. Алинея 1. Народното събрание се състои от 240 народни представители.
.
Член 63. Алинея 2. Един избирателен район може да излъчва само по един народен представител.
.
Член 65. Алинея 2. За народен представител от произволен избирателен район могат да кандидатстват български граждани от цялата страна.
.
Член 65. Алинея 3. Кандидатите за народни представители, които заемат държавна служба, прекъсват изпълнението и`, след регистрацията си.
.
Член 67. Алинея 2. Народните представители от произволен район представляват не само жителите на съответния им район, от който са излъчени, а всички български граждани без изключение.
.
Член 67. Алинея 3. Народните представители действат въз основа на Конституцията и законите в съответствие със своята съвест и убеждения.
.
Член 69. Алинея 1. Народните представители не носят наказателна отговорност за изказаните от тях мнения и за гласуването си в Народното събрание.
.
Член 69. Алинея 2. Народните представители не могат да бъдат задържани и срещу тях не може да бъде възбуждано наказателно преследване за публично оповестяване на класифицирана информация, освен с разрешение на Народното събрание, а когато то не заседава - на председателя на Народното събрание.
.
Член 69. Алинея 3. Разрешението, дадено от председателя на Народното събрание се внася за одобрение от народните представители на първото заседание на Народното събрание.
.
Член 69. Алинея 4. Разрешение за възбуждане на наказателно преследване не се изисква при писмено съгласие на народния представител.
.
Отмяна на Член 70 (алинеи 1 и 2).
.
Член 81. Алинея 1. Народното събрание открива заседанията си и може да заседава и приема своите актове, когато присъстват повече от половината народни представители.
.
Член 84. Точка 18. прекратява предсрочно собствените си пълномощия.
.
Член 89. Алинея 4. Не по-малко от една четвърт от общия брой на народните представители може да предложи на Народното събрание да гласува предсрочно прекратяване на собствените си пълномощия. Пълномощията на Народното събрание се прекратяват предсрочно, когато за това са гласували повече от половината от всички народни представители.
.
Член 89. Алинея 5. Не по-малко от една стотна от максималния брой избиратели според избирателните списъци от последните по време национални избори могат да предизвикат произвеждане на референдум за предсрочно прекратяване пълномощията на Народното събрание. Пълномощията на Народното събрание се прекратяват предсрочно, когато за това са гласували повече от половината от гласоподавателите на произведения за целта референдум. Резултатите от референдума са валидни, ако в него са участвали не по-малко от половината от максималния брой избиратели според избирателните списъци от последните по време национални избори.
.
Член 97. Алинея 1. Точка 5. утвърдителен глас от повече от половината гласоподаватели на произведен за целта референдум за предсрочно прекратяване пълномощията на президента и вицепрезидента.
.
Член 97. Алинея 5. В случаите на т. 5 произвеждане на референдум за предсрочно прекратяване пълномощията на президента и вицепрезидента могат да предизвикат не по-малко от една стотна от максималния брой избиратели според избирателните списъци от последните по време национални избори. Резултатите от референдума са валидни, ако в него са участвали не по-малко от половината от максималния брой избиратели.
.
Горното не са всички промени на основния закон, които би могло и би трябвало да се направят. Трябва да се направят някои корекции и относно избора и функционирането на съдебната система в България. Например, главният прокурор би могъл да си остане в съдебната власт, но да се избира от всички граждани в страната. Нещо като избора на държавен глава в момента. Да се избира от всички граждани на страната с право на глас и съставът на Висшия съдебен съвет.
.
Няма нужда специално да се уточнява, че с право да кандидатстват за постовете на главен прокурор и на членове на Висшия съдебен съвет би трябвало да разполагат единствено хора с необходимите качества, познания и опит. Както е и сега. Също, първенството на закона и стриктното съобразяване с него не подлежи на никакво съмнение и компромиси. Пред това да загубят обществената подкрепа за по-дълго оставане на съответния пост, главни прокурори и съдии би трябвало да предпочитат съобразяването със закона на всяка цена. Защото никой не е застрахован срещу преследване за закононарушение. Дори и избраните на съответен пост с пълно мнозинство. Просто тези, които преди това са викали "осанна", след възбуждане на някакво наказателно преследване срещу овластен ще викат "разпни го".
.
Пълна гаранция, че току-що предложената от мен система ще функционира в полза на цялото общество най-безупречно, няма. Винаги една система, колкото и съвършена да е тя, би могла да бъде извратена и деформирана чрез повече или по-малко изкривени процеси в дълбочина. Така или иначе обаче, това е един по-добър вариант в сравнение с актуалното състояние на нещата. По-добър поне от нормативна, а и от външнополитическа гледна точка (управленска система като предлаганата, би направила България държавата с най-демократично управление в света).

Няма коментари:

Публикуване на коментар