20.11.10

Да отдам дължимото!

Напоследък започнах да забелязвам, че текстовете ми от този блог започват да се появяват на най-различни места. Това не само не ме дразни (специално съм позволил с текст тук, в блога ми, всеки желаещ да се възползва от всичко, написано от мен, както намери за добре и без да ме уведомява). Обратното! Дължа специална благодарност на всички онези хора, които са счели "тежките" ми (не само според моето лично мнение) текстове за достойни да се появят на контролираните от тях места в Мрежата. Например, трябва да благодаря на slavuncho, на Кръстю, на valsodar, на Владимир (Владимир не обича благодарностите и има това право, но на мен ми се струва твърде недостойно от моя страна да го пропусна, за което се надявам да ме извини), на www.free-bg.net, на krizata.info.
.
Може би има и други места, където този блог е споменаван. За мое най-голямо съжаление - не съм успял да мярна тези места и да засвидетелствам и на тях благодарността си. Ежедневието ми е крайно натоварено - освен, че съм един от многото в страната, които в момента вършат работата на управляващите (макар да са платили данъци точно управляващите да работят), аз трябва и да изкарвам прехраната си с физически труд. (Храня някаква твърде рехава надежда, че арогантния ми стил на писане ще засрами някой от управляващите и те ще започнат, най-изненадващо, да работят за ЦЯЛОТО българско общество. Естествено, да се надявам на такова нещо е като да очаквам от умрял писмо!)
.
Излишно е да споменавам, че за "масовите" ни, "публични" медии, аз просто не съществувам. Те се занимават с политици, с рекламодатели и с други подобни МНОГО ВАЖНИ за страната ни хора, та нямат време да се разправят с "обикновен", масов човек от публиката като мен. "Публични" медии! Какво да ги правиш!
.
Както писах вече по-рано, политици от различни партийни формации също четат блога ми. Не е изключено елементи от текстовете ми да са залегнали в част от реториката им по тази или по онази тема в публичното пространство. Но е съвършено изключено тези хора да подходят по-почтено и да споменат публично, че са почерпили част от идеите си и от този блог. Няма проблем! Както вече уточних по-горе - позволявам на всички без изключение да ползват всичко от текстовете в блога ми, както намерят за добре. Всеки си действа съобразно собствената съвест и съобразно собствените разбирания за почтеност.
.
Здраве и успехи за всички! И отново - БЛАГОДАРЯ!

6 коментара:

  1. Ами пишеш интересно и това е нормално, но за споделянето и копирането все пък трябват някои правила. Напоследък се навъдиха доста, които копират без дори да споменават авторите на текстовете. Не е коректно да се печели, използвайки нещо чуждо, но светът е така устроен.А виж извън нета, няма и как да разберем това.

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря! Съвсем прав си за некоректността при копирането, без да бъде споменат автора. В Нета това си е истинско бедствие и точно затова съм решил, да освободя всеки да прави с текстовете ми, каквото си поиска. Който реши, че заслужавам коректност - нека спомене името ми и да сложи линк към блога ми.

    При медиите, различни от Интернет, разглеждам нещата по различен начин. При значимите печатни и електронни медии проблемът не е в некоректното споменаване на източниците, защото там ги споменават коректно. При тях проблемът е, че и чудеса от логика да им представиш с някой свой материал - пак няма да ти обърнат никакво внимание, защото не си "име" или рекламодател. Така обществената "дискусия" се капсулова в ограничен сбор от тези и контратези, почти всичките - проводници на партийно-икономически интереси (партиите и парите са сплетени като голямо кълбо калчища).

    ОтговорИзтриване
  3. И в нета е така. Ако не си име, се правят,че не те виждат:)
    Един малък съвет. Махни проверката с думи, преди пулбликуване на коментар. Досадно е:) Тя е за машини, а от две години в блогер не съм видял такъв спам. Имат си механизъм, как да ги държат надалеч.

    ОтговорИзтриване
  4. И за игнорирането в Нета си съвсем прав! Но все още (поне в България) най-влиятелни са печатните и електронните медии, а техните интернет-конкуренти още не са се развили достатъчно, за да са масово-забележими в значителна степен (има някои изключения, но и те не могат да се сравняват с националните телевизии и с големите печатни издания у нас). Та, когато го пренебрегват в Интернет, човек не се дразни чак толкова, колкото, когато го пренебрегват големите електронни и печатни медии (а в същото време, от страниците и от екраните на същите тези големи медии, всякакви "имена" ръсят откровени глупости и демонстрират безогледна наглост).

    С удоволствие бих изпълнил препоръката ти - добра е! Но съм твърде зле с боравенето дори и с доста елементарния (направо създаден за бавноразвиващи се) "Блогспот". Направо се изприщвам, само като си представя, че ще трябва да влизам в онези там "Настройки" и да ровичкам нещо си по тях!!! :) Който е склонен да коментира при мен - ще се наложи да изтърпи неудобството с анти-спам-проверката. Иначе ще трябва да се самоубия, докато ровичкам по настройките! :)))

    ОтговорИзтриване
  5. И на мен не ми пука дали крадат от блога, на картинките им слагам по един подпис по скоро по навик, но за занимаващите се с фотошоп не е проблем да го заличат :)
    ---
    А за ония гьонсурати не се лъжи, не можеш ги стресна с приказки
    Пачавра леке не хваща, както казва народът!

    ОтговорИзтриване
  6. Зная, Кръстю! :) Да се очаква от политик почтеност и отговорност е като да се чака от умрял писмо! :)))

    ОтговорИзтриване