20.11.10

Докога парите ми за здраве ще потъват във всевъзможни финансови пирамиди?

Напоследък в публичното пространство започва да се прокарва поредната идея, как и сега трудно-достъпните за всички ни здравни услуги да се увредят допълнително и как да мога да се лекувам, само ако мога да си платя лечението. Ако не мога да си платя - просто да мра (да умирам).
.
Лансира се идеята, да имало повече от една здравна каса и аз уж да съм можел да избирам, коя здравна каса предлага по-добра услуга. Тоест, в която и здравна каса да отида - все да е много зле и със сигурност да е още по-зле от сега (когато общите сега средства за здраве се фрагментират и започнат да потъват в множество малки номенклатури-"здравни каси" - последното, за което ще остават пари, ще бъде за лечението ми).
.
Ясно е, че това е поредната идея за финансова пирамида, която за пореден път да ме лиши от още здравни права (справка - резултатите от "частните" пенсионни фондове при категорийните работници). Единственото, което трябва да мога да избирам са болниците, в които да се лекувам БЕЗПЛАТНО и лекарите, които да ме лекуват БЕЗПЛАТНО. Структурата, която да оперира с парите от здравните вноски (независимо, дали това е здравна каса или нещо друго) трябва да е само една, да е максимално икономизирана (да "поглъща" за функционирането си възможно най-малко от парите за здраве) и да бъде преследвана безкомпромисно и за най-малката злоупотреба. Единствените, които трябва да се съревновават за парите, отпускани от здравната каса (или от някаква друга, още по-икономична от касата структура) за всяко лечение на всеки болен - това са болниците и лекарите. Няма какво да избирам, коя каса ме краде по-малко! За кражбите си има наказателно преследване.

2 коментара:

  1. Това се нарича диверсификация на айдуклука...

    ОтговорИзтриване
  2. Страшно си точен! Управляващите обичат да наричат същото и "либерализация".

    ОтговорИзтриване